10 łatwych sposobów, aby wpłynąć na Twój biznes i życie

 

Łatwo jest zaskoczyć się wyzwaniami w Twojej firmie, zwłaszcza tymi, z którymi nigdy nie myślałeś, że będziesz musiał stawić czoła. Kiedy przepływ środków pieniężnych nie płynie, sprzedaż przechodzi w stan hibernacji, reklamy przestają działać, a klienci są znudzeni, co powinien zrobić sprzedawca? Te 10 strategii pomoże Ci pozostać skoncentrowanym i pozytywnym, gdy jesteś tak zajęty, że czujesz się, jakbyś stąpał po wodzie. 

1.       Ustal standardy 

Odnoszący sukcesy detaliści to wielcy planiści, którzy wyznaczają pisemne standardy działania dla każdego obszaru swoich sklepów. Standardy te pomagają wszystkim lepiej wykonywać swoją pracę, a także ułatwiają pomiar wydajności sklepu na każdym poziomie. 

Potrzebujesz pisemnych standardów obsługi klienta, szkoleń, wyglądu współpracowników, korzystania z osobistych mediów społecznościowych i polityki klienta, a także wszelkich dodatkowych standardów, które mają sens dla Twojego sklepu. Każdy powinien być konkretny, osiągalny i mierzalny – pamiętaj o tym: mierzy się to, co zostaje zrobione. 

2.      Wyjdź ze swojej strefy komfortu 

Strefy komfortu są zabójcze dla każdego biznesu. W momencie, gdy słyszysz, jak Twoi współpracownicy zaczynają mówić: „Ale zawsze to robiliśmy 10sposób…” masz kłopoty. W dzisiejszych czasach wszystkie zmiany w handlu detalicznym krążą wokół ciebie, nie możesz sobie pozwolić na siedzenie w miejscu. 

Nawet odnoszący sukcesy detaliści mają tendencję do powtarzania rok po roku działań, które sprawiły, że tak się stało, ale to działa tylko tak długo. Podejmij wyzwanie każdego dnia! Nienawidzisz mediów społecznościowych? Księgowość to nie twoja sprawa? W porządku, zatrudnij ludzi, którzy mogą wykonać te zadania za Ciebie, a następnie z większym zapałem podejmuj się tego, co lubisz. 

Poszerz swoje granice. Weź udział w targach, które brzmią interesująco, ale zawahałeś się odwiedzić sam. Dołącz do grupy na Facebooku, aby wymieniać się historiami z innymi sprzedawcami, takimi jak Ty. Zatrudnij konsultanta, aby wprowadził te zmiany, o których mówiłeś od zawsze, ale wydaje się, że nigdy nie zostały zrobione. Twoja firma powinna od czasu do czasu przyprawiać cię o motyle w brzuchu, nawet jeśli odnosisz szalone sukcesy. 

3.      Prowadź listę rzeczy do zrobienia 

Kiedy twoja lista rzeczy do zrobienia jest tak długa jak ty, łatwo jest najpierw odrzucić mniejsze zadania.  Po myśleniu „To nie zajmie minuty” zwykle następuje „Czekaj. Która godzina?!” 

Łatwo jest poświęcić cenny czas na proste, ale nie tak ważne rzeczy, więc zaplanuj swój dzień, a następnie pracuj zgodnie z planem. Wybierz, gdzie będzie znajdować się Twoja lista — on the internet, w aplikacji na telefonie, komputerze lub notebooku i zabierz się do pracy. Nie komplikuj jeśli masz 20 rzeczy na swojej liście i wiesz, że nie ma mowy, żeby się dzisiaj zdarzyły, przetnij ją na pół. Wydrukuj i opublikuj swoją listę w miejscu, w którym musisz na nią patrzeć przez cały dzień. 

4.      Poświęć trochę czasu dla siebie 

„Cała praca i brak zabawy sprawiają, że Jack jest nudnym chłopcem”. W rzeczywistości cała praca i brak zabawy sprawiają, że Jack jest szaleńczym szaleńcem. Po prostu nie możesz pracować 24/7 i pozostać przy zdrowych zmysłach, musisz znaleźć czas dla siebie. Jest to trudne do przełknięcia dla niezależnych sprzedawców detalicznych, ale jesteś tak samo ważny – ważniejszy – niż Twoje zapasy i wszystko inne, czego potrzeba do prowadzenia sklepu. Nawet godzina może zrobić różnicę, gdy czujesz się przytłoczony, więc nie czuj się winny, gdy musisz zrobić sobie przerwę. Albo wakacje. Nieustannie zdumiewa nas liczba sprzedawców, których spotykamy każdego roku, którzy nie mają nikogo, kto mógłby prowadzić sklep, gdy ich tam nie ma. Nie pozwól, żeby to był ty. 

W porządku jest tworzenie granic, w porządku jest branie wolnego i jest w porządku powiedzieć nie. Nie możesz prowadzić ani podejmować dobrych decyzji, gdy twój zbiornik jest pusty. 

5.      Odpuść sobie 

Z dumą mówisz ludziom, że jesteś perfekcjonistą? Czy ciągle porównujesz się z innymi – lub Twój sklep z konkurencją? Czy skupiasz się na swoich wadach zamiast na swoich mocnych stronach? Czy uważasz, że jest sposób, aby każdy, kto dla Ciebie pracuje, zrobił to lepiej? Czy odpowiadasz na e-maile lub publikujesz posty w mediach społecznościowych, gdy masz oglądać, jak Twoje dziecko uderza w dom? Przestań.

Wiemy, że jesteś gotów zrobić wszystko, aby Twój sklep odniósł sukces, ale czasami musisz zrobić sobie przerwę. Prowadzisz sklep detaliczny – to jest ciężko. Wiele osób co roku otwiera sklepy i upada Jeszcze tu jesteś. Nie ma właściwego sposobu na zrobienie czegokolwiek jeśli jak to robisz, dotrzesz do mety, jesteś dobry. 

6.      Rób coś nowego każdego dnia 

96 procent osób ankietowanych w badaniu zleconym przez Marks & Spencer stwierdziło, że przeżywają dzięki autopilotowi, żyjąc życiem opartym na podświadomym podejmowaniu decyzji. Pewnie też to robisz. Nie? Czy kiedykolwiek przyjechałeś do pracy i nie pamiętałeś, jak się tam dostałeś? A może wszedłeś do pokoju, ale nie pamiętasz dlaczego? Wszyscy mamy, to jest autopilot. Te rutyny i rutyny mogą stłumić twoją kreatywność, a to nie jest dobre. Aby zwalczyć to w naszym życiu, postanowiliśmy podjąć 30-dniowe wyzwanie „Zrób coś nowego każdego dnia”. Ty też powinieneś. 

Proste rzeczy mogą mieć duże znaczenie: jeśli w drodze do pracy słuchasz rocka, zmień stację na kraj uczyć się języka wypróbuj nowy przepis upiecz ciasto jeździć na rowerze po mieście podczas przerwy uzyskać inną fryzurę pisać komuś odręczną notatkę każdego dnia nosić nowy kolor. To, co robisz, nie musi być nauką o rakietach po prostu musi wyrwać się z rutyny. Zachowaj notatnik, aby móc zastanowić się nad wszystkimi nowymi, fajnymi rzeczami, których wypróbowałeś. Nasze 30-dniowe wyzwanie przyniosło nam ogromne korzyści zarówno z punktu widzenia osobistego, jak i biznesowego. I jest fajnie. 

7.       Motywacja 10 groszy 

Łatwym sposobem, aby być na bieżąco z pozytywnymi rzeczami, które Twoi współpracownicy robią na co dzień, jest trzymanie 10 groszy w prawej kieszeni. Za każdym razem, gdy widzisz, jak współpracownik robi coś dobrze, przelewasz grosz z prawej kieszeni do lewej. Umowa jest taka, że ​​nie możesz wyjść na cały dzień, dopóki każdy z tych groszy nie znajdzie się w twojej lewej kieszeni. Brzmi łatwo, prawda? To nie jest. Kiedy zaczynasz, zauważysz, że mówisz takie rzeczy jak: „Mary, naprawdę dobrze zamknęłaś te drzwi”, ale wkrótce nauczysz się nieświadomie szukać dobrych rzeczy, które robią twoi ludzie. 

8.      Podnieś to o krok

W dzisiejszych czasach sprzedawcy detaliczni chętnie uruchamiają w sklepach wyskakujące okienka i koncepcje sklepu w sklepie, które zmieniają produkt, wydarzenia, a nawet wyposażenie co kilka miesięcy. Celem jest zapewnienie kupującym zupełnie nowych wrażeń przy każdej zmianie motywu. A czasami ten motyw zawiera nieoczekiwany, ale komplementarny produkt do tego, co sprzedaje sklep. 

Oto rzecz: Twój sklep ma osobowość i atmosferę, którą klienci mogą poczuć, gdy tylko wejdą na powierzchnię sprzedaży. Jeśli zawsze jest to podobny produkt wyświetlany na tych samych spotkaniach tydzień po tygodniu, czym mogą się ekscytować kupujący? Przyjrzyj się surowo, obiektywnie, jak to jest robić zakupy w Twoim sklepie i podnieś poprzeczkę. Albo pięć. 

9.      Robić różnicę 

Sprzedawcy musieli konkurować tylko o portfel klientów dzisiaj również walczysz o ich serca. Istnieje wiele powodów, dla których ludzie wybierają zakupy w jednym miejscu, a nie w innym, ale obecnie jednym z głównych jest charytatywny wpływ sklepu. W 2022 r. i później wspieranie sprawy będzie obowiązkowe. 

Czasami wybierasz przyczynę, a czasami sprawa wybiera ciebie. Być może już pracujesz z organizacją charytatywną, a może jesteś otwarty na nowe sprawy. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zadzwoń do Izby Handlowej i zapytaj, które organizacje charytatywne są ważne dla Twojej społeczności. Możesz zadać swoim klientom to samo pytanie. Zacznij od zorganizowania jednego wydarzenia marketingowego co kwartał – pomyśl o adopcji zwierząt w lecie i Drzewie Aniołów w czasie wakacji. Twoje dobre uczynki są dobre nie tylko dla społeczności są dobre dla Twojej firmy. 

10.    Zacząć teraz 

Pisaliśmy te słowa dawno temu wiszą na tabliczce na ścianie naszego biura, aby przypominać o tym, co jest ważne: „Nie czekaj zbyt długo. Twoje dzieci będą małe tylko raz twój współmałżonek zasługuje na twoją uwagę, a twój pies musi być wyprowadzany na spacer. Biznes jest ważny, ale to nie wszystko. Nikt na łożu śmierci nigdy nie powiedział: „Szkoda, że ​​nie spędziłem więcej czasu w pracy”. 

Nie czekaj na właściwy second na wprowadzenie zmian, ponieważ zawsze coś stanie Ci na drodze. Rób po jednym na raz, jeśli musisz, ale zacznij teraz. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRAWA AUTORSKIE KIZER I BENDER | WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE