3 sposoby, w jakie reklamodawcy powinni przygotować się na aktualizację irlandzkiej Komisji Ochrony Danych [From the Experts]

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (IDPC) wydał projekt decyzji 7 lipca, który uniemożliwi firmie Meta przesyłanie dużych ilości danych z UE do United states of america

Chociaż ten projekt decyzji dotyczy przede wszystkim Meta, może to dotyczyć każdej firmy, która regularnie przekazuje dane użytkowników z UE do United states of america. Należy zauważyć, że projekt decyzji podlega przeglądowi przez inne komisje przed przyjęciem w życie.

Rozmawialiśmy z ekspertami z Tinuiti, aby dowiedzieć się, jak wpłynie to na reklamodawców i co należy zrobić, aby się przygotować.

Kim jest Komisja Ochrony Danych (DPC)?

DPC jest irlandzkim organem nadzorczym ds. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), a także pełni funkcje i uprawnienia związane z innymi ważnymi ramami regulacyjnymi, w tym irlandzkimi przepisami o prywatności i łączności elektronicznej (2011) oraz dyrektywą UE znaną jako dyrektywa o egzekwowaniu prawa.

Jak aktualizacja irlandzkiej Komisji Ochrony Danych wpłynie na reklamodawców?

Gdyby ta decyzja stała się ostateczna po okresie przeglądu, to:

  • Zablokuj Meta możliwość wysyłania danych o europejskich użytkownikach do United states of america, potencjalnie zawieszając usługi Facebook i Instagram w Europie. (Nie ma to wpływu na inne usługi Meta, takie jak WhatsApp)
  • Zmuś wszystkie międzynarodowe firmy do ponownego przyjrzenia się praktykom transferu danych.

Czy decyzja IDPC jest ostateczna?

Nie, to nie jest ostateczna decyzja. W tym procesie jest jeszcze długa droga, w której prawodawcy United states of america i UE nadal podejmują niezbędne kroki w celu zatwierdzenia ram prawnych i przekazywania danych. Rządy UE i United states już negocjują ramy prawne, które umożliwią Meta kontynuowanie działalności w UE.

Jaki jest natychmiastowy wpływ?

Nie ma natychmiastowych przerw w dostarczaniu usług lub reklam w UE. Decyzja ma zostać zweryfikowana przez inne zainteresowane organy nadzorcze w UE, ale nie jest jasne, jak długo ten proces może potrwać.

Czy reklamodawcy mogą nadal korzystać z platformy i narzędzi Meta?

Tak, firmy mogą nadal korzystać z narzędzi i rozwiązań Meta do swoich potrzeb reklamowych.

Czy Meta wydała oświadczenie w odpowiedzi na ogłoszenie IDPC?

TAk, według raportówMeta wydała następujące oświadczenie:

„Ten projekt decyzji, który podlega przeglądowi przez europejskie organy ochrony danych, dotyczy konfliktu prawa UE i Usa, który jest w trakcie rozwiązywania”, powiedział w czwartek rzecznik Meta.

„Z zadowoleniem przyjmujemy porozumienie UE-United states of america w sprawie nowych ram prawnych, które pozwolą na ciągły transfer danych przez granice i oczekujemy, że te ramy pozwolą nam utrzymać łączność rodzin, społeczności i gospodarek”.

3 sposoby, w jakie reklamodawcy powinni przygotować się na aktualizację irlandzkiej Komisji Ochrony Danych

Chociaż prawdopodobieństwo zamknięcia usług Meta w Europie jest niewielkie, w Tinuiti zachęcamy reklamodawców, którzy są skierowani do odbiorców w UE, do podjęcia następujących kroków w celu zmniejszenia wpływu, jeśli taki wystąpi:

  1. Urozmaicaj swój miks kanałów – Wpływ na inne platformy społecznościowe nie będzie miał bezpośredniego ani natychmiastowego wpływu, co pozwoli na ciągłe możliwości reklamowe. Na dzisiejszym rynku dywersyfikacja media miksu, która nie opiera się nadmiernie na jednym kanale, jest niezbędna. Twoi odbiorcy angażują się na wielu platformach – a Ty?
  1. Wzmocnij dane pierwszej strony – Zbieraj i odświeżaj listy e-mail, aby skalować wydatki na innych rynkach dzięki dokładnemu i opłacalnemu retargetingowi.

„Niezwykle ważne jest, aby sprzedawcy detaliczni doskonalili swoją własną strategię dotyczącą danych. Dzięki silnej strategii danych pierwszej strony zbieranie informacji o kontaktach za ich zgodą będzie kluczem do odblokowania informacji o odbiorcach i kontynuowania personalizacji 1:1 w wiadomościach”. – Leah Lloydstarszy dyrektor ds. marketingu cyklu życia w Tinuiti

Leah Lloyd

  1. Poznaj nowe partnerstwa w zakresie danych – I wreszcie, reklamodawcy powinni korzystać z danych organization zgodnych z unijnymi przepisami, które pozwolą Ci nadal docierać do kluczowych odbiorców.

Marki, realistycznie, będą musiały grać w piłkę z nowymi wymogami prywatności i dostosować się do nowej normy. Dążenie do prywatności wpłynie na wszystkich reklamodawców. Dowiedz się wszystkiego o nowych ograniczeniach, plikach cookie, IDFA, danych własnych i wszystkich kwestiach dotyczących prywatności od naszego Eksperci Tinuiti tutaj.