czepki kąpielowe w stylu retro — To nie jest mój wiek

Laura Whitmore na ostatniej okładce Grazii Dobra Saratoga

Obiecałem sobie, że kiedy będę mógł porządnie pływać, zainwestuję w specjalny czepek. Odkąd zacząłem się uczyć w wieku 52 lat, przeszedłem przez kilka funkcjonalnych i usprawnionych nakryć głowy. Nawet po przygotowaniu śliskich rzeczy z talkiem może to być jak próba nałożenia prezerwatywy na czaszkę. Czasami wychodzę z basenu z bólem głowy, a czasami pękają, zostawiając mnie z garścią lateksowych wstążek.

Cztery lata później pływanie jest istotną częścią mojej cotygodniowej rutyny. Zdecydowałam, że nadszedł czas, aby ulepszyć mój czepek pływacki, więc weszłam do Internetu i zainwestowałam w dwa czepki kąpielowe w stylu vintage w kolorze czarnym i czerwonym, każdy ozdobiony pięknymi kwiatami z boku. Założenie tego eleganckiego nakrycia głowy sprawiło, że sesja aqua aerobiku była przyjemniejsza, jakbym była na przesłuchaniu do remake’u Busby’ego Berkleya. Kobieta stojąca za moim nowym wyglądem to Sarah Wilkinson, która od piętnastu lat promuje przyjemności płynące z czepków pływackich w stylu retro. Jej marka, Dobra Saratoga obejmuje dwanaście wzorów i obejmuje kalejdoskop kolorów. Od wzorów na całej powierzchni płatków po model turbanów, przypominające Elizabeth Taylor w jej hollywoodzkim okresie rozkwitu, przywołują epokę splendoru i przynoszą radość życia do najbardziej miejskich doświadczeń pływackich.

Saratoga to tradycyjny kufer podróżny z mosiężnymi okuciami, wyjaśnia Sarah, i to także nazwa rodzinnego przedsiębiorstwa założonego przez jej matkę, „sklepu z ekskluzywną bielizną w Oksfordzie. Dorastałem w otoczeniu tych pięknych jedwabi i koronek”. Kiedy pojawił się agent z czepkami pływackimi w stylu retro, zostały one particular umieszczone na wystawie w oknie, ale kiedy Sarah podjęła inicjatywę rozpoczęcia ich sprzedaży on the internet, naprawdę wystartowali. Dwa lata nędzy wywołanej pandemią były zaskakująco dobre dla biznesu. Podczas blokady baseny były zamknięte dla publiczności, a wiele kobiet po raz pierwszy odkryło pływanie na świeżym powietrzu. „Wszyscy szaleńczo pływali i chcieli być widziani. Kobiety polecałyby je sobie nawzajem, a czasem kupowały pięć lub sześć dla swojej grupy pływackiej”.

Pływanie synchroniczne autorstwa Eva Watson (Copyright © Eva Watkins, 2021)

Wydawało się również, że pandemia wpłynęła na zmieniające się gusta, od neutralnych i praktycznych po żywe i kochające zabawę. „Przed Covidem sprzedawałem zwykłe czarne, granatowe i niebieskie czapki, ale od tego czasu wzór w płatki stał się bestsellerem z wylatującymi wielokolorowymi, fioletowymi i zielonymi czapkami. Myślę, że chodzi o widoczność i świętowanie pragnienie znalezienia radości. Pływanie pomaga fizycznie i psychicznie, podnosi na duchu”.

W przypadku klientów w wieku od 25 do 85 lat przypisuje ich atrakcyjność połączeniu radości i wygody. „Są miękkie i przyjemne w dotyku, nie ciągną za włosy. Młodsze kobiety lubią ich uroczy, classic styl. Starsze kobiety być może pociąga nostalgia przypominają im kapelusze, które nosiły ich matki”. Jeden z różowe czapki z płatków ostatnio wystąpił w telewizji na czele Alison Steadman w BBC Sit Com, No to ruszamy (gorąco polecam) i Claridges właśnie zamówili trochę do swojego spa. Jeśli chodzi o mnie, teraz jestem pół-płetwa, pół-klapa, a moje dowcipne czepki zaznaczają nową pewność siebie w basenie.

Wszystkie węzły Brighton pływać turban

Nilgin Yusuf jest niezależnym pisarzem. Możesz ją znaleźć na Twitterze @Nilgin i Instagram @nilgin_yusuf