Debiutancka linia ślubna Rosie Assoulin obejmuje spodnie cargo

Rosie Assoulin nigdy nie zamierzała nosić strojów ślubnych.

Ale, jak mówi projektantka mody, po debiucie swojej imiennikowej metki ready-to-don w 2013 roku, klienci przyciągnęli do jej białych elementów stroju ślubnego. Wkrótce fani zaczęli pytać o kolekcję ślubną według szacunków pani Assoulin, jej firma przez lata otrzymała setki takich zapytań.

Do 2020 roku zdała sobie sprawę, że tych próśb nie można już ignorować. Potem, gdy jej siostra miała wyjść za mąż, nadeszła pandemia. „Musieli odwołać swój ślub i pobrali się samotnie na plaży” – powiedziała pani Assoulin (wymawiane jako Ah-SOO-Leen). „Zrobiliśmy jej sukienkę: bordowo-turkusową sukienkę wiązaną w talii z naszej kolekcji jesień/zima 2018, którą przerobiliśmy na kremowo-beżową z pięknym welonem z kapturem”. Dodała, że ​​proces 10 pokazał „naszemu zespołowi, że możemy stworzyć kolekcję specjalnie oddelegowaną do ślubu”.

Wybrane przez nią materiały, choć również nietypowe do strojów wizytowych, były bardziej zróżnicowane. „W tym celu przyciągnęły mnie bardziej wybredne i cenne tkaniny, takie jak gazar, organza, mora, aksamit i jedwab” – powiedziała pani Assoulin.

Mniej typowe są niektóre elementy, o których mówiła, że ​​„nie widuje się w ślubie”, w tym kapelusz typu bucket i spodnie cargo. Jest też sukienka inspirowana bufiastą kołdrą, a także ubiory wykonane trójwymiarowo za pomocą ozdób, w tym satynowych stokrotek i pereł.

„Historycznie panny młode nosiły tylko jedną sukienkę. Teraz mogą chcieć jednego stroju na każdą chwilę, która może wydarzyć się w weekend, tak właśnie widzieliśmy tę kolekcję ”- powiedziała Assoulin. „Wesela mają wiele chwil.”

Ceny zaczynają się od 795 dolarów za czapkę, ale większość kolekcji kosztuje od 1795 do 12 995 dolarów, jak mówi Lauren Cooper, rzeczniczka marki.

W piątek maja pani Assoulin pospiesznie weszła do salonu ślubnego w Bergdorf Goodman na Manhattanie, gdzie jej nowa kolekcja została wystawiona na dwóch stojakach. Zaraz miał się rozpocząć pokaz bagażnika, pierwszy od nadejścia pandemii, a ona czuła się „wycofana z wprawy”.

„Nie byłam przed klientem ani kupującym od dwóch lat” – powiedziała. „To mięsień, którego nie używałem od dłuższego czasu”.

Ubrana w białą koszulę zapinaną na guziki i kremowe spodnie, pani Assoulin praktycznie wtopiła się w ubrania, które prezentowała, wyjaśniając swój proces projektowania i inspiracje za nim.

„Inspirują mnie piękne, ekspresyjne i kreatywne elementy: sztuka, rzeźba i architektura” – powiedziała, a także setki wazonów i mis, które zbierała przez większość swojego życia. „Wiele wazonów już wygląda jak sukienki”.

„Możliwość wykorzystania tych elementów” – dodała – „znaleźć sposoby, aby dopasować tę układankę do ubrania i sprawić, by była funkcjonalna, pochlebna, wygodna i zrelaksowana – to jest projekt”.

Pani Assoulin była w połowie zdania, dotykając ręką jednej z jej sukni, kiedy 33-letnia Elizabeth Limberakis weszła do salonu z matką.

„O mój Boże, nie mogę uwierzyć, że tu jesteś”, pani Limberakis, dyrektor marketingu zintegrowanego marki modowej Eloquii, rzuciła się do pani Assoulin. „Nie mogę uwierzyć, że naprawdę cię spotykam”.

Po przedstawieniu się pani Limberakis poprosiła panią Assoulin o poradę dotyczącą stylizacji na swój ślub, który ma się odbyć w maju przyszłego roku w Filadelfii, gdzie mieszka pani Limberakis. Następnie udała się do garderoby z Bukietem, sukienką w kształcie tulipana do herbaty ze spiczastym gorsetem i bufiastymi ramiączkami wysadzanymi jedwabnym gazarem, która kosztuje 3995 dolarów. Pasowało do niej do perfekcji.

„To jest takie wspaniałe” – powiedziała pani Limberakis. „Próbowałam już kilka sukienek i nic nie wyglądało tak dobrze jak ta.” Ostatecznie złożyła zamówienie na suknię.

Opisując siebie jako „większą na dole i mniejszą na górze”, pani Limberakis powiedziała, że ​​pociągały ją ubrania pani Assoulin, ponieważ „Rosie projektuje dla wszystkich, a nie tylko idealny rozmiar próbki”. (Według pani Cooper, rzeczniczki Rosie Assoulin, linia ślubna jest częściowo niestandardowa i szyta na zamówienie, podczas gdy linia completely ready-to-have on jest ogólnie dostępna w rozmiarach od do 16.)

„Czuję poczucie braterstwa i koleżeństwa, ponieważ widzę siebie w jej projektach” – dodała Limberakis.

To, że klienci mogą rozwijać takie osobiste powiązania z linią pani Assoulin, może wynikać z tego, że jej najwcześniejsze ubrania miały osobisty charakter. Pochodząca z Gravesend na Brooklynie pani Assoulin w wieku 12 lat zaczęła kroić stare ubrania swojej matki i przerabiać resztki na nadające się do noszenia części za pomocą maszyny do szycia swojej babci.

Później zapisała się do Manner Institute of Engineering, ale odeszła po czterech miesiącach. „Nie byłam dobrą uczennicą i nie rozwijałam się w tym szkolnym środowisku” – powiedziała Assoulin. Nie przeszkodziło jej to w odbyciu stażu projektowego w luksusowej marce Oscar de la Renta, gdzie pracowała przez rok, zanim przeniosła się na koncerty do innych wytwórni, w tym Adama Lippesa i Lanvina.

W 2004 roku wyszła za mąż za Maxa Assoulin, syna projektantki akcesoriów Roxanne Assoulin, u którego pani Assoulin była internowana jako nastolatka. Pan Assoulin był dyrektorem naczelnym w firmie odzieżowej, której nazwa pochodzi od swojej żony, od początku jej istnienia. Para, która ma czworo dzieci, mieszka między swoimi domami na Manhattanie i New Jersey biura Rosie Assoulin znajdują się na Manhattanie.

„Dzisiejsza panna młoda ma jasne wyobrażenie o tym, czego chcą”, powiedziała pani Assoulin, gdy tempo na jej pokazie kufrów zaczęło wzrastać. „Szukają czegoś wyjątkowego i innego. To my.”

Niezwykłe jest to, co 38-letnia Osa Omokaro, starsza badaczka ds. doświadczeń użytkowników w Google, miała nadzieję zobaczyć, kiedy pojawiła się w Bergdorf Goodman z przyjacielem. Na swój ślub, który ma odbyć się w listopadzie w Marrakeszu w Maroku, walczyła ze znalezieniem sukienki, która pasowałaby do jej stylu, który opisała jako „nietradycyjna, nieco chłopczyca, ale wzniosła i stylowa”.

„Wszystko jest tak tradycyjne, co dla mnie oznacza syrenę z dużą ilością błyskotek” – powiedział dr Omokaro, który mieszka na Dolnym Manhattanie i posiada tytuł doktora. w informatyce na Uniwersytecie Północnej Karoliny w Charlotte. „Jestem podekscytowana Rosie, żeby mogła mi powiedzieć, co powinnam ubrać i jak zaprojektuje sukienkę”.

I to zrobiła pani Assoulin, wkładając się do garderoby z dr Omokaro i jej przyjaciółką i służąc radą, gdy dr Omokaro przymierzał trzy suknie.

„Składają oświadczenie”, powiedział dr Omokaro o projektach pani Assoulin, nazywając je „wyrafinowanymi i klasycznymi” oraz „strukturalnymi i modnymi”. Ale nie także moda. „Możesz mieszać i dopasowywać jej elementy, a następnie nosić je do czegoś innego” – dodała.

Wkrótce pani Assoulin wróciła do garderoby z kolejną niedoszłą panną młodą: 30-letnią Dianą Ming, wiceprezesem ds. strategii w dużym banku na Wall Avenue.

Były to pierwsze zakupy sukni pani Ming przed jej ślubem, który ma się odbyć w czerwcu przyszłego roku na Brooklynie. Nazwana przez siebie „wielką fanką Rosie”, sukienki, którą przymierzała, Hodges Podges — product o linii A za 5995 dolarów, z dekoltem w kształcie serca, ramiączkami spaghetti i ozdobami z jedwabiu — sprawdziła wszystkie jej pudełka.

„Mój ślub jest tematem ogrodowym, więc chciałam coś z kwiatami” – powiedziała pani Ming, która mieszka na Brooklynie. „Uwielbiam to, że płynie, że jest kwiatowy i kobiecy, a jednocześnie jest kreatywny i zabawny”.

Pani Assoulin, która do tej pory nie wykazywała żadnych oznak wychodzenia z praktyki w kontaktach z klientami, wtrąciła się.

„Ta część tutaj”, powiedziała, napinając kawałek materiału z tyłu sukienki, „jest bardziej przezroczysta, co robimy dla próbek. Dla ciebie moglibyśmy dodać coś nieprzejrzystego lub podwoić się w coś przezroczystego, aby zachować 10 eteryczny wygląd.

Po południu dwa kosze, niegdyś pełne ubrań panny Assoulin, były prawie puste. Większość ubrań znajdowała się w czterech szatniach salonu, z których wszystkie były zajęte. Ale nie przez doktora Omokaro, który odszedł z większym optymizmem, jeśli chodzi o poszukiwania sukni.

„Ubrania Rosie są klasyczne, piękne, eleganckie i modne” – powiedziała. „Czuję się, jakby 10 projektant mnie dopadł”.