Dlaczego duże marki nadal mają znaczenie dla konsumentów – Retailing Africa

przez Jonathana Hurvitza. Postawy, preferencje i zachowania konsumentów zmieniły się bezpowrotnie. Zapytaj dowolną markę, sprzedawcę lub firmę skierowaną do konsumentów, a potwierdzą, że ponownie zastanawiają się nad swoją ofertą i strategiami, aby dostosować się do dzisiejszych trendów zakupowych. Obsesja na punkcie siebie i materiałów Madonna „Material Girl” z końca lat 80. już nie istnieje. A nowe pokolenie świadomych i „obudzonych” konsumentów szuka czegoś więcej niż akumulacji rzeczy że ani nie potrzebują, ani nie chcą, aw wielu przypadkach nie mogą sobie pozwolić.

Dzisiejsi konsumenci są wymagający, z pewnością szukają wartości w stosunku do ceny ale chcą też zadeklarować swoją lojalność wobec marek, z którymi mogą się identyfikować, których przesłanie współbrzmi z nimi i chodzi o coś więcej niż tylko zarabianie pieniędzy dla akcjonariuszy. Chcą uczestniczyć w podróży firm i marek, które celowo dążą do zysku i nie wykorzystują swoich klientów, środowiska ani swoich pracowników.

Produkty muszą dobrze wyglądać, czuć się dobrze i dobrze działać

Tożsamość marki ma znaczenie. Bez autentycznej tożsamości nie ma lojalności wobec marki. Nawet marki „no name” z białą etykietą są similar w sobie markami i mają swoje miejsce na półkach naszych sprzedawców. Najbardziej świadomy kosztowo konsument, kupując najbardziej podstawowe artykuły gospodarstwa domowego, takie jak detergenty, wciąż ma wybór. Być może zaskakujące jest to, że ci klienci są często gotowi zapłacić premię za markę, której ufają. Nie mogą sobie pozwolić na zaryzykowanie nowego i prawdopodobnie tańszego produktu, jeśli nie przyniesie on takich samych rezultatów, w jakich polegają na swojej stałej marce. To byłyby roztrwonione pieniądze.

To jedna z zalet znanej marki – nie tylko wykona swoją pracę, ale jest także wyrazem tego, kim jesteśmy lub kim chcemy być. Marki mogą mieć aspiracje, a zatem, wraz z autentycznością opiekuna marki, konsumenci chcą połączenia funkcjonalności i estetyki. Produkt musi działać dobrze, dobrze wyglądać i dobrze się czuć (lub smakować).

Nie ma znaczenia, czy jesteśmy na rynku, aby kupić, pożyczyć lub wypożyczyć produkt. Zasada konsumenta, świadomość marki i lojalność pozostają takie similar. Współcześni konsumenci nie naruszają standardów marki, ponieważ nie kupują niczego wprost. Sposób nabycia przedmiotu nie ma znaczenia. Musi spełniać te exact kryteria, niezależnie od tego, czy konsument wydaje ciężko zarobione pieniądze na własność, czy na abonament lub wynajem na własność. Przedmiot będzie miał takie samo zastosowanie w obu scenariuszach.

Model subskrypcji opowiada się za dostępem nad własnością. Klienci zawierają umowy abonamentowe, szukając dokładnie takiej samej satysfakcji klienta, jak każdy inny świadomy marki konsument. Wynajem lub subskrypcja są dalekie od kompromisu w dzisiejszych czasach ograniczeń ekonomicznych po prostu sprytnym wyborem jest nabywanie towarów w inny sposób niż zwykły zakup.

Niezawodność to podstawa

Odnoszący sukcesy gracze w gospodarce subskrypcyjnej spełniają dzisiejsze potrzeby klientów, uznając znaczenie marek magazynowych, na których wszyscy możemy polegać. Jako lider branży w sektorze wynajmu na własność, Teljoy szczyci się swoją reputacją polegającą na utrzymaniu i serwisowaniu przedmiotu przez cały okres obowiązywania umowy abonamentowej, a zatem doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są wiarygodne i autentyczne marki.

Klienci wiedzą, czego chcą od dostawcy i jakie produkty wybierają, dlatego też marki mają dla nich znaczenie. Niezależnie od tego, czy chodzi o topowy sprzęt kuchenny, czy łóżko, w którym będą spać spokojnie, bez stresu związanego z nadmiernymi wydatkami, subskrypcja uwalnia cenne środki, które można przeznaczyć na inne priorytety.

Lojalność wobec marki wciąż dominuje w trudnej gospodarce

Dodanie wartości do doświadczeń klientów musi być celem rozwijających się, dynamicznych strategii biznesowych. Sukces organization opartych na subskrypcji zależy w dużej mierze od wzajemnie korzystnych partnerstw z markami, które zapewniają stałą i odpowiednią wartość. Badania wykazały, że lojalność wobec marki dominuje nawet w najtrudniejszych warunkach ekonomicznych. Odchodzenie od znanej marki, aby dokonać tańszego wyboru, raz po raz okazywało się fałszywą ekonomią. „Nowa” marka nie działa, nie pasuje do naszego stylu życia i nie daje nam spokoju.

W dzisiejszych niespokojnych czasach spokój ducha jest ważny. I właśnie dlatego autentyczne, niezawodne, godne zaufania marki, które wyglądają, czują się i robią dobrze, i które przemawiają do konsumentów w zrozumiałym dla nich języku, będą już na zawsze.

Główne źródło obrazu: Pixabay.com.

Jonathan Hurvitz jest dyrektorem generalnym grupy internetowej firmy Teljoy i zarejestrowanym biegłym rewidentem w Republice Południowej Afryki.

– Otrzymuj biuletyn Retailing Africa w każdą środę • Zapisz się tutaj.