Dyrektorzy generalni wysyłają mieszane sygnały dotyczące konsumentów, ponieważ wzorce wydatków podzielone są przez dochody
Stefanie Bradford July 27, 2022Jeśli sygnały, które otrzymujesz na temat amerykańskiego konsumenta, wydają się mieszane, może być ku temu bardzo dobry powód: są. W ostatnich telekonferencjach dotyczących wyników finansowych prezesi przedstawiali więcej dowodów na to, że modele wydatków konsumenckich ulegają rozwidleniu. Pomimo szalejącej inflacji, konsument z wyższej półki pozostaje silny, ale konsument z niższej półki zaczyna uginać się pod presją. W rezultacie kupujący o niższych dochodach są bardziej świadomi kosztów, gdy wydają pieniądze. Konsument z najwyższej półki Zobacz, co zostało powiedziane przed chwilą. Detalista dóbr luksusowych LVMH CFO Jean Jacques Guiony powiedział, że „wielkość sprzedaży nie wykazuje odpychania klientów wobec wyższych cen”. Ten komentarz pojawił się po tym, jak firma, która jest właścicielem marek takich jak Louis Vuitton i Tiffany, ogłosiła we wtorek zarobki. W pierwszych sześciu miesiącach roku sprzedaż wzrosła o 28% rok do roku, a zyski o 34%. Wszystkie linie lotnicze mówiły o sile sprzedaży biletów na kabiny klasy quality w swoich raportach o zarobkach w tym miesiącu. Jeden przykład: Delta Air Strains skomentowała: „Odzyskanie przychodów z produktów top quality przewyższyło kabinę główną na wszystkich rynkach”. Warto zauważyć, że przychody z biletów na produkty premium Delta przekroczyły poziomy z 2019 r. w kwartale po raz pierwszy od początku pandemii. W czerwcu dyrektor generalny Kroger, Rodney McMullen, powiedział o swoich zarobkach: „Wielu klientów nadal kupuje produkty premium w całym sklepie”. W zeszłym miesiącu Darden Eating places odnotowała bardzo silny wzrost sprzedaży w tym samym sklepie w swojej sieci Longhorn Steakhouse i restauracjach high-quality eating Eddie V’s i The Capital Grille. Jednocześnie wzrost sprzedaży porównywalnej w bardziej umiarkowanej sieci Olive Back garden nie spełnił oczekiwań . Dyrektor generalny Rick Cardenas powiedział analitykom: „Nasze dane wskazują, że konsumenci z wyższej półki nie odczuli takiego samego wpływu, jak konsumenci z dolnego końca spektrum”. Chipotle Mexican Grill również odnotował rozłam wśród swoich klientów w ostatnim kwartale. We wtorek firma poinformowała o lepszym niż oczekiwano wzroście zysków, ponieważ podwyżki cen w jej menu pomogły zrównoważyć rosnące koszty. Kolejne podwyżki cen nadejdą w przyszłym miesiącu, ale sieć burrito powiedziała, że nie przejmuje się odpychaniem. „Większość naszych klientów to konsumenci o wyższych dochodach w gospodarstwach domowych, a my zaobserwowaliśmy wzrost ich częstotliwości i potencjalnie nie doświadczyliśmy pewnych kompromisów” – powiedział jeden z dyrektorów w swoim apelu o zarobki. Jednak firma dodała: „Niektórzy konsumenci o niskich dochodach [are] zaczyna zwalniać częstotliwość zakupów”. Konsument z niższej półki Jest to jednak inna sytuacja na drugim końcu spektrum. Walmart, który kieruje się do klienta bardziej wrażliwego na ceny, wydał pod koniec poniedziałku rzadkie ostrzeżenie o zyskach, a od tego czasu jego zapasy spadają. Detalista spodziewa się, że wyższe ceny będą napędzać wzrost sprzedaży, ale konsumenci trzymają się artykułów spożywczych o niższej marży, więc oczekuje się, że zyski spadną. Walmart powiedział, że inflacja „wpływa na zdolność klientów do wydawania pieniędzy na ogólne towary i wymaga większej ilości przecen, aby poruszać się po asortymencie, zwłaszcza odzieży”. Focus on powtórzył podobne nastroje w czerwcu – i ucieka się do większej liczby obniżek cen. 5 Down below i nastoletni sprzedawca Zumiez. lub bieżący kwartał, który był okropny, i wypadł znacznie poniżej szacunków Wall Street. Tymczasem na początku czerwca dyrektor generalny Zumiez Rick Brooks powiedział, że firma cierpi z powodu „inflacji i ogólnej konkurencji o uznaniowego dolara”. Jak poinformowała Kate Rogers z CNBC w rozmowie z McDonald’s we wtorek rano, niektórzy klienci wydają mniej w sieci burgerów. „Widzimy pewne straty. Widzimy klientów — w szczególności klientów o niższych dochodach — handlujących w dół do wartościowych ofert i mniejszej liczby posiłków łączonych” — powiedział Kevin Ozan, dyrektor finansowy McDonald’s. Również na froncie restauracyjnym, w zeszłym miesiącu, Darden’s Cardenas zwróciła uwagę, że „konsumenci na niższym poziomie, zwłaszcza w [more value-oriented] Cheddar wykazuje oznaki „zarządzania czekami”.… Tak więc wpływ, jaki inflacja wywiera na konsumenta z niższej półki, jest nieco widoczny”. W AutoNation, dyrektor generalny Mike Manley powiedział agencji Reuters w wywiadzie, że ogólny popyt był nadal silny, ale nastąpiło „pewne osłabienie” popytu na używane samochody w niższym przedziale cenowym od 20 000 do 25 000 USD. Wreszcie w firmie Kroger, w czerwcu, McMullen powiedział: „Dla innych klientów, na których budżety bardziej bezpośrednio wpływa inflacja żywności i paliw, aktywnie szukają sposobów na oszczędzanie”.