Hasbro, Mattel zyskują w trudnym II kwartale
Ten dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię.
W ostatnich miesiącach życie marek i sprzedawców detalicznych było ciężkie, ponieważ popyt konsumencki gwałtownie influje na podstawowe produkty, takie jak gaz i żywność. Jednak największe firmy zabawkarskie odnotowały zyski za drugi kwartał, które przekroczyły oczekiwania, a także wzrost przychodów (choć skromny w przypadku Hasbro).
Podczas gdy szukają nowych rynków, kategorii i możliwości uzyskania licencji, producenci zabawek wciąż borykają się z wysokimi kosztami łańcucha dostaw, które pochłaniają marżę szybciej niż firmy mogą podnieść ceny.
Oto spojrzenie na to, jak Mattel i Hasbro poradzili sobie w II kwartale:
Mattel
Sprzedaż netto: 1,2 miliarda dolarów | r/r: +20%
Zysk z działalności operacyjnej: 125 milionów dolarów | r/r: +155%
Marża brutto: 44,4% | r/r: -310 punktów bazowych
Przegląd najważniejszych wydarzeń: Prezes i dyrektor generalny Mattel Ynon Kreiz nazwał wyniki spółki za II kwartał „kolejnym kwartałem wyjątkowych wyników” w obliczu znacznej inflacji. Jego przychody i zarobki pokonane oczekiwania rynku obawy zamontowane później nad kurczącymi się marżami firmy, według Looking for Alpha.
Po raz kolejny winowajcą była inflacja kosztów. Materiały, fracht morski i inne koszty łańcucha dostaw wymazały 570 punktów bazowych z skorygowanych marż brutto Mattel, dyrektor finansowy Anthony DiSilvestro powiedział analitykom. Duża część tego została skompensowana wyższymi cenami, wzrostem sprzedaży i tym, co DiSilvestro nazwał „oszczędnościami wynikającymi z optymalizacji wzrostu”.
Patrząc w przyszłość, dyrektor operacyjny Richard Dickson powiedział, że Mattel spodziewa się powrotu praw do produktów Disney Princess dla Mattel (Hasbro ostatnio miał prawa do produkcji produktów Disney Princess). „To oczywiście duża, przyrostowa szansa na rok 2023” – powiedział Dickson.
Hasbro
Przychód: 1,3 miliarda dolarów | r/r: +1%
Zysk operacyjny (skorygowany): 241 milionów dolarów | r/r: +14%
Marża brutto: 69,3% | r/r: -230 punktów bazowych
Przegląd najważniejszych wydarzeń: Zysk operacyjny Hasbro nie objął działu produktów konsumenckich, który odnotował stratę operacyjną w wysokości 6,5 mln USD i marżę operacyjną -,9%, podczas gdy przychody wzrosły o 7%. (Skorygowany zysk operacyjny dla produktów konsumenckich był dodatni i wyniósł 3,6 mln USD.) Spadek zysku w segmencie wynikał z wyższych kosztów produktów i frachtu, częściowo skompensowanych przez wzrost cen, dyrektor finansowy Deb Thomas powiedział analitykom.
Firma wydaje się jednym z najsilniejszych wzrostów w oferowaniu gier za pośrednictwem biznesu Wizards of the Coastline. Dyrektor generalny, Chris Cocks, powiedział w komunikacie prasowym, że oddział miał swój największy kwartał w historii, z 15% wzrostem w grach planszowych i 11% wzrostem w Magic: The Accumulating.
Eric Handler, dyrektor zarządzający w MKM Associates, powiedział w e-mailu, że półki z zabawkami powinny być „dobrze zaopatrzone na święta”, biorąc pod uwagę wyniki Hasbro w II kwartale. „Plany nabycia materiałów wejściowych, produkcji i wysyłki produktu wcześniej niż zwykle, aby uniknąć jakichkolwiek problemów w łańcuchu dostaw przed sezonem świątecznym, pozostają mocno na miejscu” – dodał Handler. „W rezultacie zapasy firmowe wzrosły o 74% [year over year] pod koniec II kwartału.”
Handler zwrócił również uwagę na zwyżkę Hasbro w branży kolekcjonerskiej, która potencjalnie jest warta nawet 5 miliardów dolarów, a także „[s]ignificant Enlargement plans” dla Dungeons & Dragons, który obejmuje movie, serial akcji na żywo i więcej możliwości bezpośredniego kontaktu z konsumentami dzięki przejęciu platformy cyfrowej D&D Further than.
Zapytany przez analityka o szeroko omawianą ekspansję sklepów Toys R Us w domach towarowych Macy’s, dyrektor operacyjny Hasbro, Eric Nyman, powiedział: „Nie spodziewam się, że będzie to znaczące w tym roku”, ale dodał, że „ Uważamy, że za każdym razem, gdy masz szansę oddać więcej zabawek i gier w ręce konsumentów na całym świecie podczas wakacji, to dobrze”.