My powiedziałem ci zeszłej jesieni że dział reklamowy Apple ponad trzykrotnie zwiększył swój udział w promowanych instalacjach aplikacji w ciągu sześciu miesięcy od wdrożenia Przejrzystość śledzenia aplikacji. W tym czasie zwracaliśmy uwagę, że Apple ma idealną pozycję, by oferować wyłącznie ukierunkowane na prywatność rozwiązanie reklamowe ponieważ nie jest stroną trzecią w ekosystemie iOS i nie ma na nią wpływu ograniczenia, które nałożyła na wszystkich innych. Jak widać na poniższym obrazku, Apple właśnie ogłosił w swoich dochodach za drugi kwartał, że jego phase usług – obejmujący działalność reklamową – rósł znacznie szybciej niż ogólnie, a reklama została wyraźnie podkreślona jako czynnik wzrostu.

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie powinniśmy być całkowicie zaskoczeni ogłoszeniem z zeszłego tygodnia, że Apple rozszerza swoją ofertę reklamową, dodając do App Retail outlet dwa nowe boksy reklamowe – na stronie głównej „Dzisiaj” i na poszczególnych stronach aplikacji:

Źródło: Apple

Obecnie jedyne boksy reklamowe Apple w App Retail store dotyczą wyszukiwania: jeden na głównej karcie wyszukiwania i jeden w wynikach wyszukiwania. Jak dowiesz się z naszej relacji z Alfabet oraz Amazonka ostatnie wyniki, wyszukiwanie to świetny biznes, ponieważ użytkownicy po prostu mówią ci, czego chcąeliminując potrzebę posiadania dużych zbiorów danych i złożonego sprzętu do skutecznego kierowania reklam. Nowe oferty Apple różnią się zasadniczo od obecnych ofert, ponieważ są to jednostki generujące popyt na wyższym poziomie ścieżki w przeciwieństwie do zamiaru zbierania reklam w wyszukiwarce. Nie ma wątpliwości, że Apple zdaje sobie sprawę, że po przełamaniu reklam zewnętrznych generujących popyt dla wszystkich innych za pomocą ATT, ma dużą szansę na odtworzenie cyfrowego generowania popytu jako pierwszej strony. | 9to5Mac

AKTUALIZACJA – Dziś mówi się, że Apple buduje własną platformę DSP. Oparte na ostatnie oferty pracy dla doświadczonych menedżerów produktów DSP, którzy mają „doświadczenie w budowaniu mobilnej platformy popytowej” i „z powodzeniem opracowali i uruchomili produkty związane z reklamą dla setek milionów odbiorców”, raporty sugerują, że Apple jest w trakcie przekraczania Rubikonu, aby stać się główny gracz w cyfrowej grze reklamowej.

Jeśli logika nie była oczywista, starszy oficer w PubMatic wyjaśnia to:

Przez lata, Firma Apple zbudowała rozległy, otoczony murem ogród połączonych produktów i usług Apple. To, co łączy wszystkie te produkty i usługi, tworząc bezproblemowe doświadczenia konsumentów, to dane użytkowników. Budowanie własnego DSP przez Apple to kolejny logiczny krok w tej ewolucji. Budują swoją działalność reklamową za kulisami, wykorzystując swoją skalę i zasoby ekosystemu.

Można dodać, że te krytyczne dane użytkownika kiedyś był powszechnie dostępny, głównie w formie IDFA, identyfikatora reklamy mobilnej Apple w większości zniknął zeszłej wiosny wraz z wydaniem systemu iOS 14.5 i przejrzystości śledzenia aplikacji. Wydaje się, że Apple odtwarza teraz 10 sam stos technologii reklamowych, tym razem w swoim ogrodzie i zbiera dla siebie przychody z reklam. | Digiday