Jak zaplanować niezwykłe wydarzenia w sklepie!

 

Aby dziś odnieść sukces jako sprzedawca, musisz robić coś więcej niż tylko sprzedawać „rzeczy”; musisz tworzyć doświadczenia, które poruszają serca i umysły klientów, a także ich portfele. Możesz istnieć, prowadząc okazjonalną wyprzedaż i wydarzenie lub dwa przez cały rok, lub możesz prosperować, używając Zakupy – wydarzenia i promocje w sklepie – aby nawiązać kontakt z klientami. 

Zaplanuj dwa rodzaje wydarzeń w sklepie: Major i Minor. Każdego miesiąca musisz organizować jedno duże wydarzenie w sklepie i od dwóch do trzech mniejszych wydarzeń. Duże wydarzenie to takie, które buduje ruch i wypełnia Twój sklep klientami.Nie myl ważnego wydarzenia z czymś, na co trzeba długo czekać. Pokaz klasy lub pokaz mody może być dużym przedsięwzięciem, ale nie jest to duże wydarzenie, chyba że przyciągnie potencjalnych klientów, którzy przychodzą, aby coś obejrzeć i kupić. Adrobnym wydarzeniem może być sobota pełna makit it & takits, pokazów i mini zajęć. Drobne wydarzenia przyciągają klientów do Twojego sklepu, ale ich zaplanowanie lub wdrożenie nie powinno zająć dużo czasu. Jeśli koncepcja wydarzeń i promocji jest dla Ciebie nowa, zacznij od organizowania jednego dużego wydarzenia i jednego mniejszego wydarzenia na każdy miesiąc w roku. Jeśli regularnie organizujesz już wydarzenia, możesz dodać tyle, ile chcesz. 

Rozpocznij proces planowania od zaplanowaniasesja burzy mózgówze współpracownikami sklepu w celu zebrania pomysłów. Podczas burzy mózgów nie ma złych pomysłów i nikt nie może powiedzieć: „Nie możemy tego zrobić”, „To nie zadziała” lub nasz ulubiony „To naprawdę głupi pomysł”. Nie ma głupich pomysłów – ten nieoficjalny komentarz może stać się Twoim kolejnym wielkim roszczeniem do sławy, gdy współpracownik zmieni pomysł lub połączy go z innym. 

Zacznij swoje ołówki! 

Planowanie udanego wydarzenia w handlu detalicznym jest jak planowanie wesela lub innej dużej imprezy: musisz postawić kropkę nad „I” i przekreślić „T”. Przy każdym wydarzeniu będziesz chciał odpowiedzieć na każde z poniższych pytań:

1. Czy to wydarzenie przyciągnie klientów, którzy już znają i kochają Twój sklep? 

2. Czy to wydarzenie przyciągnie nowych klientów do Twojego sklepu? Czy nowi klienci, których przyciągnie, będą tymi, których chcesz robić w swoim sklepie? To nie jest podchwytliwe pytanie. Załóżmy na przykład, że Twoje wydarzenie daje szansę wygrania szaleństwa zakupowego o wartości 500 USD i otwierasz drzwi, aby znaleźć ludzi, którzy nie są typowymi Twoimi klientami i prawdopodobnie nie będą w przyszłości. Co dobrego zrobi dla ciebie ten sklep pełen ludzi? Zamiast tego zaplanuj swoje wydarzenia, aby przyciągnąć biednych, źle poinformowanych ludzi, którzy potrzebują tego, co sprzedajesz, ale mają tendencję do robienia zakupów w sklepach konkurencji. 

3. Co zrobisz, aby nowi klienci zachęcili ich do powrotu? Kupony Bounce Back, które przywrócą je ponownie w przyszłym tygodniu, to zawsze dobry pomysł. Lojalni klienci też je kochają. 

4. Co to wydarzenie wpłynie na reputację Twojego sklepu? Znamy detalistę ze sklepem o powierzchni 1700 stóp kwadratowych, który wysłał fantastyczną ofertę do 3000 klientów z tym jednym małym zastrzeżeniem:Musisz być obecny, żeby wygrać.3000 osób próbuje jednocześnie wejść do sklepu o powierzchni 1700 stóp kwadratowych? Ty to Oblicz. 

5. Czy poradzisz sobie ze zwiększonym ruchem? Zapytaj o to Wal-Mart. Kiedy 6000 osób pojawiło się, by spotkać księżniczkę popu Jessicę Simpson, był to koszmar dla klientów, którzy robią tam zakupy co tydzień, aby przybiec i odebrać to, co przyszli, aby kupić. 

Przyjrzyjmy się teraz, co musi się wydarzyć, aby Twoje wydarzenie zakończyło się sukcesem, w tym wybór dat, przydzielanie zadań i planowanie terminów. Stwórz Master Plan dla każdego wydarzenia, określający, kto będzie nadzorował każde zadanie, co należy zrobić i kiedy należy to zrobić. Oto lista, która pomoże Ci zacząć: 

Trzy do czterech miesięcy wcześniej 

q  Wysyłaj listy z ofertą do sprzedawców prosząc o towary na nagrody i prezenty (wielu dostawców ma budżety tylko na ten cel, więc pytaj!). Zapytaj o pomoc przy makitach i taktach, pokazach i zajęciach. Napisz do nas e-mail, a wyślemy Ci list z zaproszeniem do dostawcy i szablony listów z podziękowaniami, które możesz dostosować. 

q  Jeśli brakuje Ci personelu, zapytaj sprzedawców, lokalne kluby i najlepszych klientów, czy chcieliby pomóc w dniu wydarzenia. 

q  Rozpocznij pracę nad kampanią reklamową. Czy będziesz korzystać z mediów społecznościowych, gazet, radia, telewizji, poczty bezpośredniej i/lub poczty e-mail do tworzenia kopii zapasowych nadziewaczy toreb, oznakowania i innych reklam w sklepie? Niech Twój marketingowiec zacznie pracować nad reklamami. 

q  Przejrzyj swoje dokumenty, aby sprawdzić, czy są jakieś specjalne produkty lub dodatkowe elementy, które musisz zamówić na wydarzenie. 

q  Wybierz i zaplanuj rozrywkę. Pamiętaj o swoim motywie. Możesz wynająć zespół smyczkowy na bardziej formalną imprezę lub DJ-a na zabawną, rodzinną imprezę. Lokalne chóry szkół średnich zazwyczaj chętnie występują w zamian za drobny prezent. Jeden ze znanych nam sprzedawców przekazał materiały na kostiumy i rekwizyty. 

q  Spotkaj się z cateringiem i wybierz przekąski, które podasz. Mówimy catering, ponieważ lepiej i bezpieczniej jest podawać jedzenie, którego sam nie robisz. 

Znasz nasze motto: Jedzenie jest dobre! Kiedy karmisz klientów, mają tendencję do pozostawania dłużej i kupują więcej, w rzeczywistości niedawno opublikowana ankieta wykazała, że ​​kupujący kofeinę wydają więcej na artykuły impulsywne. 

Dwa miesiące wcześniej 

q  Od tego momentu co tydzień spotykaj się z kluczowymi członkami personelu, aby przejrzeć zadania i upewnić się, że wszyscy pracują zgodnie z harmonogramem. 

q  Skontaktuj się z dostawcami, instruktorami i demonstratorami. Potwierdź datę i godzinę oraz zorganizuj wszelkie specjalne potrzeby (elektryczne, towarowe itp.). 

q  Kontynuuj swoją rozrywkę. Ponownie potwierdź datę i zorganizuj wszelkie specjalne potrzeby (piony, gniazdka elektryczne itp.). 

q  Jeśli zapewniasz profesjonalną obsługę wydarzenia, teraz jest czas, aby zaplanować dostawę i serwery. Jeśli jest to wydarzenie świąteczne, zagraj bezpiecznie i zarezerwuj wcześniej. 

Miesiąc przed 

q  Jeśli planujesz uruchomić dodatkowe reklamy, aby ogłosić Twoje wydarzenie, zaplanuj je teraz. Narysuj schemat sali sprzedaży, zwracając uwagę, gdzie ustawić napoje, miejsca pokazowe, rozrywkę itp. 

q  Jeśli ma to być wydarzenie tylko z zaproszeniem, teraz jest czas na tworzenie zaproszeń. Upewnij się, że zaproszenie zachęca klientów do przyprowadzenia znajomych – im więcej, tym weselej! 

q  Jeśli chcesz przyciągnąć większą publiczność, zaproś publiczność za pomocą Nadziewarki do worków. Niech nazwa Cię nie zmyli! Sekret udanych nadziewaczy toreb tkwi w sposobie ich dystrybucji. Jeśli włożysz je do torebek, po prostu marnujesz papier. Zamiast tego poproś współpracowników, aby rozmawiali z klientami o wydarzeniu, osobiście umieszczając nadziewarkę torby w dłoni klienta – to jak darmowa 30-sekundowa reklama. A jaki jest koszt dystrybucji? Nada. 

Dwa tygodnie przed 

q  Czas wrzucić wyższy bieg! Spotkaj się z kluczowym personelem, aby przejrzeć wszystkie aspekty wydarzenia i upewnić się, że wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem. Jeśli sprawy nie postępują zgodnie z planem, nadal masz czas na wprowadzenie zmian. 

q  Zacznij rozmawiać o wydarzeniu i rozdawać nadziewarki do torebek już teraz. Jeśli wysyłasz drukowane zaproszenia pocztą, czas to zrobić. 

Tydzień wcześniej 

q  Siedem dni do pokazu! Zbuduj szum wokół miasta dzięki komunikacie prasowemu ogłaszającym Twoje wydarzenie. Upewnij się, że obejmujesz wszystkie lokalne media. Potrzebuję pomocy? Kliknij tutaj przeczytać „Siła PR: Jak napisać informację prasową”. 

q  Przygotuj listę ofert specjalnych i wydarzeń w sklepie (np.: losowanie nagrody głównej o 19:00, demo nr 1 o 19:15). 

q  Porozmawiaj o wydarzeniu na poczcie głosowej lub wiadomości na automatycznej sekretarce. 

q  Sprawdź, czy dostawcy i instruktorzy są przygotowani do swoich pokazów. Sprawdź, czy masz wszystkie produkty i materiały, których będą potrzebować. 

q  Sprawdź, czy rozrywka jest ustawiona na dzień wydarzenia. Chcesz, aby były w sklepie, ustawione i gotowe do użycia, gdy tylko otworzysz drzwi wejściowe. 

q  Dokładnie sprawdź swoje zamówienie na przekąskę. Pamiętaj, że lepiej mieć za dużo jedzenia, niż zabrakło ci go podczas imprezy. 

q  Rozpocznij przygotowywanie sali sprzedażowej, aby pomieścić wydarzenie, ale nie twórz jeszcze otwartych przestrzeni. 

q  Zresetuj okna, wystawy sklepowe i inne elementy wystroju sklepu na wydarzenie – spraw, by było zabawne i świąteczne. Sprzedawaj swoje wyświetlacze progów zwalniających. Dodaj przedmioty impulsowe do opakowania gotówkowego. 

Dzień wcześniej 

q  Pozostało mniej niż 24 godziny! Sprawdź ponownie swój plan główny, aby upewnić się, że wszystkie zadania zostały ukończone w sposób, w jaki chcesz, aby zostały wykonane. 

q  Sfinalizuj swój plan piętra. Przesuń to, co ma zostać przeniesione i zmień kolejność tego, co należy zmienić. Ustaw wszystkie stoły i wsporniki, upewniając się, że przedłużacze docierają tam, gdzie muszą. 

q  Zawieś wszystkie podpisy i umieść wszystkie dekoracje przed wyjściem na noc – przygotuj wielkie rzeczy, aby jutro jedyne, o co musisz się martwić, to poprawki w ostatniej chwili. 

Czas na przedstawienie! 

q  Umów się na spotkanie przed otwarciem śniadania ze swoim personelem, aby omówić wszystko, co będzie miało miejsce w ciągu dnia. Upewnij się, że wszyscy wiedzą, co będzie się działo w sklepie i jakie zadania są od nich wymagane. 

q  Daj każdemu kopię ofert specjalnych, pokazów i rysunków w sklepie. Umieść kopie przy kasie, stołach do krojenia itp. – nawet w łazienkach. 

q  Powitaj swoich gości pod drzwiami. Zaproś wszystkich do wpisania się do księgi gości. Ta podstępna sztuczka marketingowa zapewni, że będziesz mieć nazwiska, adresy i adresy e-mail na przyszłe wydarzenia. 

q  Zrób dużo zdjęć. 

q  Baw się dobrze! 

Po Twoim wydarzeniu 

q  Zaplanuj spotkanie personelu, aby przejrzeć swoje wydarzenie, zwracając uwagę, co poszło dobrze, a co nie i co chcesz uwzględnić w następnym wydarzeniu. Daj każdemu współpracownikowi ocenę do wypełnienia. Szczery wkład Twojego zespołu ma kluczowe znaczenie dla przyszłych wydarzeń. 

q  Zapisz całkowitą sprzedaż, liczbę klientów, rodzaj reklamy, liczbę współpracowników, dostawców, a nawet pogodę na dany dzień. Zachowaj to w aktach, aby przejrzeć, jeśli zdecydujesz się na coroczne wydarzenie. (Coroczne wydarzenia to dobra rzecz, ponieważ klienci czekają na nie przez cały rok.) 

q  Wysyłaj kolejne komunikaty prasowe do mediów. Chcesz, aby ludzie wiedzieli, co przegapili. Pamiętaj, aby dołączyć zdjęcia – gazety uwielbiają zdjęcia. 

q  Wyślij osobisty list z podziękowaniem do sprzedawców, instruktorów i klientów, którzy pomogli. Listy, nie e-maile. I nie zapomnij podziękować swoim pracownikom. 

Czas spędzany na planowaniu wydarzeń w sklepie jest tak samo ważny jak samo wydarzenie – jest prawdopodobnie jeszcze ważniejszy. Zbudowanie solidnego kalendarza promocyjnego i ożywienie każdego wydarzenia nie jest łatwym zadaniem. Wymaga to kreatywności i poświęcenia, a czasem czystej siły woli, ale zawsze jest to warte twojego wysiłku. Jeśli zadanie wydaje się przytłaczające lub po prostu chcesz porozmawiać o wydarzeniach, zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy Ci w opanowaniu tłumu!

 

 

 

 

 

PRAWA AUTORSKIE KIZER I BENDER| WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE | Handel detaliczny – blog o przygodach