Strefa 15 trafia na roczny znak: Ewoluująca empiryczna podróż| Wyróżnienie techniczne

Choć o podróży doświadczalnej napisano już wiele, trzeba jej doświadczyć na własnej skórze, aby pojąć jej znaczenie.

Area 15, pierwsza na świecie samozwańcza dzielnica rozrywkowa w Las Vegas, oferująca wydarzenia na żywo, atrakcje, interaktywne instalacje artystyczne, niezwykłe elementy wystroju i gościnność, w pierwszym roku działalności odwiedziła około 2 miliony odwiedzających i wygrała kilka nagród publiczności za połączenie rozrywki i instalacji artystycznej.

Choć o podróży doświadczalnej napisano już wiele, trzeba jej doświadczyć na własnej skórze, aby pojąć jej znaczenie.

Po przybyciu i opuszczeniu miejsca goście przechodzą przez obszar rzeźby, zameldują się, a następnie przez nieokreślone główne drzwi, przechodząc przez oświetlone wejście, a następnie witani przez gigantyczną czaszkę z odwzorowaną projekcją!

Po wejściu do środka przestrzeń magazynowa przypomina „centrum rozrywki” — z rozrywką na żywo, gościnnością, wystawami, a nawet sprzedażą detaliczną. Jest to obszar, który został mocno związany z grafiką w świetle UV i unikalną dekoracją, która kontynuuje klimat całej koncepcji.

Ekstrawagancja VR, AR

Wciągająca rozrywka na wyświetlaczu jest podzielona między aplikacje VR i AR. Jedną z najstarszych instalacji VR w Strefie 15 jest latająca platforma VR „Birdly” firmy Somniacs. Dwie jednostki immersyjnego systemu latania zostały zainstalowane we własnych obudowach w hali głównej — z systemem higieny CleanBox w akompaniamencie.

Inne doświadczenia VR w przestrzeni obejmują instalację pierwszego „Oz Experience” od Backlight Studios. Platforma VR z plecakiem na komputer PC do swobodnego poruszania się znajduje się w wyjątkowym miejscu.

Inną ofertą detaliczną VR była „Virtualis VR”, oferująca więcej swobodnej wędrówki w VR (z TrueVRsystems) i arkadowych VR.

W czasie zwiedzania na pokładzie na antresoli pojawiła się również wyskakująca instalacja VR z zestawami słuchawkowymi Meta Quest2 VR, oferująca tymczasową atrakcję artystyczną „Van Gogh VR”.

Jeśli chodzi o AR, była instalacja czytania myśli „BrainStorm”. Wraz z główną atrakcją rozszerzoną „Particle Quest” — korzystając z przeglądarek AR, goście biorą udział w polowaniu na jajka wielkanocne w całym obiekcie w poszukiwaniu wskazówek, które pozwolą ustalić tajną historię miejsca.

Ekstrawagancja detaliczna

Jednym z największych elementów immersji witryny, opracowanej we współpracy z Meow Wolf, jest „Mega Mart” — zaprojektowany i opracowany przez dawny kolektyw artystyczny i firmę produkującą multimedia. Mieszanka interaktywnych doświadczeń, instalacji artystycznych i wesołego miasteczka.

To doświadczenie okazało się jednym z hitów witryny — goście przemierzają imitacje supermarketu z podrabianymi produktami i ukrytą historią kapitalizmu i nadmiaru u jego podstaw, zdradzając korzenie artystycznej komuny Meow Wolf i wspieranych przez rozległy sklep z towarami.

Tej instalacji artystycznej towarzyszy kilka innych przykładów stylów galerii i instalacji. Obejmują one „Muzeum Fiasko” — oferujące wciągające instalacje świetlne i dźwiękowe; „Wink World: Portal into the Infinite” — oferująca wystawę łączącą wesołe miasteczko z pokojami lustrzanymi i strachami przed skokiem, opracowaną przez jednego ze współzałożycieli Blue Man Group.

Wszystko to jest wspierane przez fizyczną atrakcję, dodaną do wewnętrznego sufitu sali, z pojedynczą linią zip “Kometa Haleya”.

Sieć barów i arkad w stylu retro „Emporium” była jedną z pierwszych otwartych sklepów detalicznych z mieszanką rozrywki i koktajli. W dół korytarza zamieszkiwała sieć „Dueling Axes”, wspierana przez sieć symulatorów sportowych „Five Iron Golf”.

Tymczasem instalacja do degustacji rumu „Lost Spirits Distillery” dopełnia zaludnione jednostki Strefy 15. Istnieje główna otwarta przestrzeń z własnym barem i prywatną powierzchnią do wynajęcia, ale zasadniczo obejmuje ona eklektyczną populację flagowej witryny .

Plan i cel

Niektórzy nazwali to podejściem „spaghetti pod ścianą” (rzucanie miską pomysłów na ścianę i sprawdzanie, co się przykleja), ale operatorzy Strefy 15 mają bardzo jasny biznesplan dotyczący tego, co muszą wygenerować z każdej jednostki, aby osiągnąć Maksymalna wydajność.

Wiele koncepcji jest wciąż definiowanych od momentu jej otwarcia i wypracowania załamań w modelu. Operacja uruchomiła niedawno pakiet biletów „Experience Pass” z nieograniczonym dostępem, rozwiązując niektóre skargi dotyczące żłobienia cen poszczególnych elementów witryny – jednocześnie unikając sprzedaży biletów przy drzwiach.

Dzielnica, w której znajduje się magazyn Area 15, została opracowana nie tylko jako lokalizacja obiektu, ale także jako „centrum”, przyciągając inne oferty rozrywkowe i hotelarskie. Obejmowało to nieoczekiwaną instalację wspieranej przez Netflix atrakcji wirtualnej rzeczywistości „Army of the Dead: Viva Vengeance”.

Otaczająca przestrzeń, „Speed ​​of Dark”, została ujawniona jako oryginalne immersyjne doświadczenie na żywo, opracowane przez Particle Ink. Umiejscowione w przestrzeni zwanej latarnią morską doświadczenie obejmie żywych aktorów i efekty oparte na rezonansie magnetycznym w przestrzeni, a widzowie zostaną przejęci przez narrację, którą mogą eksplorować. Ta przestrzeń na zewnątrz obejmuje również panoramiczne doświadczenie koktajlowe „Liftoff”.

Drugie iluminarium

W samej Strefie 15 otwarto również drugie miejsce Illuminarium. Mieszczący się w specjalnie wybudowanym miejscu, będzie to flagowa lokalizacja dla wciągającego miejsca, oferującego środowisko projekcyjne obejmujące dźwięk wiązki, wibrujące podłogi i elementy węchowe, gdy goście przemierzają 45-minutowe doświadczenia. Nowa witryna Illuminarium w Las Vegas będzie zawierać trzy nowe, wciągające produkcje filmowe, ujawnione przez Blooloopa jako „Wild: A Safari Experience”, „Space: A Journey to the Moon & Beyond” oraz „O’Keeffe: Sto kwiatów”.

Placówka ogłosiła, że ​​uruchomi własne kolekcjonerskie karty do gry NFT – które zostaną wybite w blockchainie Polygon. Pod marką „On The Decks” te jedyne w swoim rodzaju cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie NTF obejmują grafikę brandingową, która odzwierciedla miejsce i lokalizację i ma nadzieję, że będą udanym wejściem do kryptowalut związanych z działalnością obiektu.

Jeśli chodzi o przyszłość, Fisher Brothers, właściciel, planuje otworzyć drugą wersję w Orlando na Florydzie, z obiektem o powierzchni 300 000 stóp kwadratowych, składającym się z 20 atrakcji, które będą obejmować powierzchnię handlową, a wszystkie mają zostać otwarte w 2024 roku.

(Uwaga redaktora: Fragmenty tego bloga pochodzą z niedawnego raportu The Stinger Report, opublikowanego przez Spider Entertainment i jego dyrektora, Kevina Williamsa, wiodący interaktywny serwis informacyjny o rozrywce poza domem, obejmujący immersyjne pogranicze i nie tylko.)